Bizar! Smerig! Chaotisch! Geweldig!! - Reisverslag uit Madras, India van Adinde Straus - WaarBenJij.nu Bizar! Smerig! Chaotisch! Geweldig!! - Reisverslag uit Madras, India van Adinde Straus - WaarBenJij.nu

Bizar! Smerig! Chaotisch! Geweldig!!

Blijf op de hoogte en volg Adinde

10 Maart 2013 | India, Madras

Hoe India is?
Bizar! Smerig! Chaotisch! Geweldig!!

Twee weken geleden ben ik bij Sunali de grens overgegaan, en sindsdien verveel ik me geen moment.
Wat een land zeg.. Iedere dag telt wel duizend belevenissen maar hieronder een korte opsomming.

** Varanassi met de Naga Baba’s. Dit zijn blote kerels met dreadlocks, die in tenten aan de oever van de Ganges wonen, zich insmeren met as, voeden met lichamen van dode mensen (zeggen ze.. maar toch..getverdemme…) en de hele dag wiet roken.

** De Kumbh Mela in Allahabad, een mensenmassa! Eens in de 12 jaar komen hier 30 mln Hindi om een bad in de Ganges te nemen voor het afwassen van zonden en voor onsterfelijkheid. Ik heb wel een paar baantjes getrokken :-)

** De Taj Mahal in Agra. Van een afstand lijkt het een groot blok beton, maar dichterbij komt het tot leven! Het marmer kleurt met iedere stand van de zon weer anders, mooi mooi mooi!

In het noorden had ik af en toe het gevoel dat India me opvrat. Nu ben ik in het zuidelijke Chennai en het is hier relaxter. Het straatbeeld bestaat hier (gelukkig) niet alleen maar uit mannen en de verkopers en riksjabestuurders zijn minder opdringerig.
Ik heb mijn teen gebroken, dus ik moet een beetje rustig aan doen (nog rustiger,hahaha!) Morgen vertrek ik naar de Andaman Islands, lowbudget, dus 66 uur op de grote blauwe oceaan in een 16 persoons hut.
Weer een avontuur!

See you!
Adinde


  • 10 Maart 2013 - 15:23

    Sarita:

    Jee Adinde, wat een avonturen weer!
    En hoe heb je die teen gebroken?? Ik hoop dat het snel geneest.
    Bijna drie dagen op zee - ik ga googlen op die eilanden :)
    Goede reis weer, liefs liefs liefs!

  • 10 Maart 2013 - 15:25

    Sarita:

    Ohhh wat prachtig, die eilanden!!!! Fantastisch, ik verheug me nu al op je foto's (hint hint)
    En je krijgt de groeten van Djelko.

  • 10 Maart 2013 - 16:29

    Joke En Fons:

    Hoi moppie,

    Alhoewel, we denken dat je de oude Adinde inmiddels ver achter je hebt gelaten.
    Je wordt van al die indrukken en levenwijzes wel een ander mens.
    Ben erg benieuwd wat voor een mens we ooit gaan tegen komen.

    Voor nu, veel plezier en een mooie vakantie on the Andamen Islands.


    Kuzz

    JOke en Fons (Digger diggt nog steeds)

  • 10 Maart 2013 - 16:37

    Marjon:

    Hoi Adinde,
    Wat leuk weer van je te horen!
    Wat een ervaring, echt ongeloofelijk.
    Geniet van de mooie momenten.

    Groetjes,
    Marjon xxx

  • 10 Maart 2013 - 20:41

    Gerhard Willemsen Alias De Buurman :

    hey adinde lees net je verslag van india leuk hoor vooral omdat we daar zelf over 2 weken heen gaan .
    we gaan naar het noorden in groepsreis en we pikken nepal mee hopelijk geneest je teen snel kan je weer wat sneller verder liefs en kusjes gerhard en elles

  • 11 Maart 2013 - 10:27

    Wibo:

    Hoi Adinde,
    Jouw reisverslagen zijn iedere keer weer leuk om te lezen. Wat een prachtige ervaringen maak jij mee. Veel sterkte met je teen.
    Groet Wibo.

  • 11 Maart 2013 - 15:38

    Kees:

    Hoi adinde
    ziet er weer lekker uit. Blij weer wat van je te horen uit het verre India. Vanuit de eilanden meteen door naar Thailand? Sterkte met je teen. Groet Kees

  • 14 Maart 2013 - 13:21

    Ton Vd B:

    He die Adinde,

    Toch weer leuk om iets van je te horen en zien.
    Spannend allemaal hoor.
    Succes met je teen en take care
    Groet Ton

  • 14 Maart 2013 - 19:17

    Tina Rijnders:

    hoi adinde jeetje wijffie mn petje af wat je allemaal doen wilen kan haha .
    en dann zolang met 16 personen in een hutje zou gek worden maar goed ik ben adinde niet hahah ,nou heel veel plezier en hoop dat het verder alllemaal goed gaat met je dikke kus van tina en hans zoals jij altijd noemt duifjes haha kusssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Madras

Adinde

Actief sinds 15 Mei 2011
Verslag gelezen: 3782
Totaal aantal bezoekers 51116

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 03 Augustus 2013

Indiaaaa

23 Augustus 2012 - 23 November 2012

Nepal

30 Oktober 2011 - 22 Augustus 2012

China

01 Juli 2011 - 03 Oktober 2011

De voorbereidingen

04 Oktober 2011 - 30 November -0001

Russia, Vodka, Prost!

Landen bezocht: